Johan Cruijff ArenA
De ArenA door de ogen van een Servicemedewerker: Boaz
Vaak zijn de eerste gezichten die gezien worden in de Johan Cruijff ArenA de gezichten van onze medewerkers bij de Servicedesk. Binnen dit team is ook Boaz werkzaam. Hij begon in 2018 parttime tijdens zijn studie Bedrijfskunde, waarna hij doorgroeide tot een fulltime kracht. “Het was ideaal als bijbaan. Je bent betrokken bij bijna alle grote evenementen. Je bent overal bij, maar je kan het wel gewoon ernaast doen als flexwerker.”
Aanspreekpunt
Het werk van een Servicedeskmedewerker is erg breed, vertelt Boaz. “Je bent altijd bezig met de klant. Bij de servicedesk met de interne klant, de Johan Cruijff ArenA, Ajax en eventorganisatoren, en bij de hospitalitydesk met de externe klant, de bezoekers van het stadion.” Hij is zo een aanspreekpunt voor zowel de medewerkers in en de bezoekers van het stadion. Onder andere klachten, wensen en informatieverzoeken vanuit de medewerkers worden aangegeven bij zijn team en doorgegeven aan de juiste afdelingen of partner, zoals CSU of BAM. “Alles wat kapot gaat in het pand, wij zorgen dat het gemaakt wordt. Als mensen iets niet weten, zorgen we dat ze het weten. We zijn een baken aan informatie.”
Aan de andere kant is Boaz bezig met de bezoekers van het stadion. Hij beantwoordt onder andere mails van bezoekers en hij helpt ze met praktische vragen over evenementen of wedstrijden. “Doordeweeks zijn we ook iets meer bezig met de tourbezoeker. En op wedstrijddagen zijn we het eerste punt voor hulp voor de bezoeker. We zorgen dat iedereen naar binnen kan, als ze naar binnen mogen.”
We zijn heel erg bij de operatie betrokken.
Druk
Tijdens wedstrijden en evenementen lopen er meer medewerkers rond in het stadion en vallen er meer dingen op, waardoor hij het op deze dagen vaak drukker heeft. “We lossen al deze meldingen tegelijkertijd op. Er gaat altijd gelijk iemand naartoe.” vertelt Boaz. Een deel van deze meldingen worden gemaakt door de stewards die werkzaam zijn in de Johan Cruijff ArenA. Zo komt hij in contact met alles en iedereen die te maken heeft met het stadion. “Je zit heel erg binnen in de operatie. Je maakt alles van dichtbij mee. Of het nou voor of na de wedstrijd of het concert is, je ziet eigenlijk alles, ook al is het een facilitaire functie.”
Euforisch moment
Boaz heeft veel persoonlijk contact met de bezoekers van de Johan Cruijff ArenA, en hij heeft mensen tijdens het werk leuk nieuws mogen vertellen. “Bij wedstrijden raken bezoekers altijd van alles kwijt. Tijdens het EK heb ik ware speurtochten gehad door het stadion opzoek naar voorwerpen van bezoekers. Voorwerpen die vaak wat haast hadden doordat bezoekers niet uit Nederland afkomstig waren. Zo ook na de wedstrijd Wales - Denemarken, waar Denemarken met grote cijfers won. De Deense bezoekers gingen in feeststemming naar huis, maar we kregen al vrij snel een mail van een Deense supporter die haar telefoon kwijt was. Na haar looproutes te hebben doorzocht en geen telefoon te hebben gevonden is het mega teleurstellend om een mailtje te moeten sturen met een teleurstellende boodschap, maar op het laatste moment schoot me nog een optie binnen. Het toilet, want daar moet iedereen wel eens naartoe. En ja hoor, daar lag een gloednieuwe telefoon op de rand van een prullenbak. Dat is dan toch bijna een euforisch moment om een supporter goed nieuws te kunnen brengen.”
Chaotisch
Tijdens zijn werkuren komt Boaz in allerlei verschillende situaties terecht. “Het werk is chaotisch, en dat maakt het zo leuk. Het werk is op vrijdag niet afgelopen. Het verschilt heel erg wanneer je aan het werk bent.” Aan afwisseling is er geen gebrek bij het werk volgens hem. “Je kan niet in een patroon vast gaan zitten. Elke week is anders en brengt wat nieuws.”
Elke week is anders en brengt wat nieuws.
Een film
Een avond die Boaz altijd bij zal blijven is de halve finale van Ajax in de Champions League in 2019. “Deze avond had alles, alles wat een film zou moeten hebben. De spanning vooraf. Ik had nog nooit zo veel blije mensen gezien. En dan slaat het om.” Na een voorsprong van 2-0 eindigde de wedstrijd in de laatste minuut met 2-3. “Het is een avond waar je niet aan herinnerd wil worden, maar het had wel alles.”
Thuiskomen
Ondanks dat Boaz met veel mensen in aanraking komt tijdens zijn werk, kent hij zijn collega's goed. “Wat ik heel fijn vind aan het werk is dat de ArenA familiair aanvoelt. Het is klein, je kent iedereen, je weet waar iedereen mee bezig is. Ons team voelt heel warm aan. Het voelt altijd een beetje als thuiskomen.” Hij werkt met zijn team veel samen met de medewerkers van de afdelingen Crowd, Tours en Events. “En Facilitair, uiteraard.” Samen met een aantal van deze medewerkers mag hij na het voetbalseizoen zelf vaak een wedstrijdje spelen in het stadion. “Er is natuurlijk geen publiek, maar het is nog steeds super leuk.”
Sluit aan bij het team
Werken bij de Johan Cruijff ArenA is voor Boaz al jaren een mooie ervaring. Ben je enthousiast geworden en wil je deel uitmaken van dit team? Klik hier om onze vacature voor Servicedeskmedewerker te bekijken.